Bu kitaba başladığımda hiçbir fikrim yoktu; sadece elime geçtiği için okumaya başlamıştım. İyi ki de okumuşum. Ülkemizin içinde bulunduğu Doğu-Batı ayrımını ve kendini aydın olarak tanımlayıp Anadolu köylüsünün emeğinden faydalanırken onları hor gören, dışlayan ve aşağılayan bir anlayışı oldukça güzel işlemiş. Ayrıca bu düşüncenin kimseye fayda sağlamadığını da açıkça gösteriyor.
Belki kitap hakkında daha uzun yazılabilirdi; fakat ben bu şekilde, kendini aydın görüp aslında olamayanların eleştirisini yapmış olayım