Bu kitap her dönemde sistemin aynı olduğunu ve değişmediğini gösteriyor aslında…Zeka, gücü elde edince bunu iyilik için kullanmıyor…ego ağır basıyor demek ki…hayvanlar üzerinden anlatılsa da sistemin özü, kitaptan çıkardığım sonuç “insan yozlaşan bir varlıktır”
Ha bir de ben kitabın sonuna kadar Snowball’un geri dönmesini bekledim…hep bir yerden çıkacakmış müdahale edecekmiş gibi geldi…ama yukarıda da dediğim gibi gücü elde edince sonuç aynı olurdu belki de…diğer taraftan bu sistemde huzuru bulmak istiyorsanız kediyi örnek alın :)