Okurken delirmelik eser...
10/10
·400 syf.··
2026 3. kitabı
·
26 saatte okudu
·
Okunma: 09 Nisan 2026 13:44
"Benim Orhan Kemal ile tanışma kitabım olur kendisi. Yazarın ağlayarak yazdığı ama benim okurken delirdiğim bir eser oldu. 1940lardaki aile yapısını az çok tahmin edebilirim ama bu kadar zalim bir kaynana figürü pes dedirtti bana. Mashar ,Nazan ve Hacer karısı üçgeninde başlıyor. Allah kimseyi sahipsiz etmesin dedim okurken . Nazanın çektiği çilenin başka tarifi yok çünkü. Hacer pisliği gibi manipulatif çirkef insanlardan uzak tutsun herkesi. Erkekler de Mazhar gibi kusura bakmayın salak olmasın. İnsan eşinin ne olduğunu az çok bilir. Neriman girince biraz içimden oh dedim dinsizin hakkından imansız gelir. Keşke daha çok çektirse idi o Hacere yine iyi çıktı 2. Gelin Neriman... Ayrılıklarda olan herzaman olduğu gibi çocukları Halduna olan oldu. Sonu da cok trajik bitti. Nazan bu sonu hak etmedi. Çok güzel bir eser asla unutmamam. Bekarken okuyun kızlar saygısız da olmayın ama kendinizi asla ezdirmeyin el insanına. Onlar size el kızı diye bakıyorsa siz de el insansınız demeniz lazım... Muhabbetle..."
1000Kitap
El KızıOrhan Kemal · Everest Yayınları · 202615,4bin okunma
·
114 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.