Puan vermedi·592 syf.····Okunma: 19 Nisan 2026 19:36 Aristoteles üç iyi devlet türünden sözeder. Bunlardan ilki, devletin başından tek bir kişinin bulunduğu monarşidir. Bu devlet biçimin iyi olabilmesi için baştaki kişinin kendi çıkarı uğruna devletin kötüye kullanmaması gerekir. Bir diğer iyi devlet biçimi aristokrasidir. Aristokraside devleti yöneten bir grup lider vardır. Bu devlet biçiminin de üç beş kişinin kasıp kavurduğu, bugün cunta denilen idare biçimine dönüşmemeye özen göstermesi gerekir. Üçüncü iyi devlet biçimi de aristoteles'in politeia demekle kastettiği demokrasidir. Ancak bu yönetim biçiminde varolan tehlike, bir demokrasinin kolayca bir ayaktayımı egemenliğine dönüşebilmesidir. ( zalim Hitler Almanya devlet başkanı olmasaydı da, küçük naziler, korkunç bir "ayaktakımı egemenliği" oluşturabilirdi!)