Körlük
Bir toplum düşünün… Herkes bir anda kör oluyor. Ama asıl mesele gözlerin görmemesi değil; insanların zaten birbirini hiç “görmüyor” olması.
Burada gerçek tokat gibi yüzümüze çarpıyor:
Medeniyet dediğimiz şey, sandığımız kadar sağlam ve güvenilir değil. Kurallar, ahlak, düzen… Hepsi ince bir kabuk. “Körlük”, insanın içindeki karanlığı anlatır ama bir diğer gerçek ise o karanlık hep içimizdeydi asıl sorun şu ki :“ Görmek istemediğimiz için karanlıktayız “
Ve belki de en rahatsız edici gerçek:
Herkes kör olduğunda değil, kimse gerçekten görmediğinde başlar çöküş.