Gerçekten hiç beğenmedim. Bir dönem çok önüme çıkan bir kitaptı, hevesle başladım. Açıkçası ben kitapların genelde arkasını okumamaya çalışıyorum çünkü bazen kitapla ilgili çok yanıltıcı olabiliyorlar. Ben bu yanılsama ile kitaba başlayınca da beklentiyle okuyorum. Sanırım bu kitapta da bu oldu. Açıkçası tavsiye etmeyeceğim bir kitap.
Görme engelli bir adam ve konuşma engelli bir kadının arasında geçen aşkı okuyacağımı düşünerek başladım kitabı ama hiç öyle olmadı. Kitap bitsin diye çevirdim resmen sayfaları. Sürekli gereksiz fazla betimleme, konu sürekli değişiyor... Birden adamın geçmişine alakasız dalıyoruz, birden kadının okuldan eve yürümesini dinliyoruz. Kadın konuşamıyor ama bu sonradan, travma kaynaklı olmuş, adam göremiyor ama aslında daha tam kaybetmemiş görme yetisini (tıbbi olarak da çok bir bilgi verilmemiş durumları hakkında). Dıştan bakınca kısacık bir kitap ama konu o kadar uzatılmış ki sanki o betimlemelerden alıntı yapılsın, altı çizilsin diye yazılmış hissettirdi bana.