Merhaba 1k halkı..
Aylardır okuyup bitirmek için binbir türlü eziyet çektiğim Gazap Üzümleri'ni nihayet bitirdim. Bu hiçbirinizi ilgilendirmiyor, biliyorum. Bitirebilmiş olmanın sevinciyle yazılmış bir cümle gibi düşünün. Neyse...
Şimdi size birkaç şey soracağım:
Arkadaşlar bu nedir???
Neden bu kadar yorucu bir kitabi dünyanın en mükemmel kitabı gibi falan puanlıyorsunuz? Neden biraz gerçekçi olmuyorsunuz?Yani elbette her kitap herkese hitap etmez,edemez ama bu kadar yorucu bir kitaba da yüksek puan verip insanları yanıltmayın. Yapmayın, lütfen!!
Bir kitap hiç mi akmaz, hiç mi insanı içine alıp sürükleyip götürmez? Götürmüyor! İçine hapsediyor. Çıkamıyorsunuz o karadelikten. Yarım bırakayım diyorsunuz,olmuyor. Okuyup bitireyim diyorsunuz, asla bitmiyor. Bahsi geçen her şey bin tane detay verilerek yazılmış. O tasvirler falan asla bitmiyor. Hal böyle olunca da kitap uzadıkça uzamış. Bu kadar uzatmaya ne kadar gerek vardı diye sorguladığım bir kitap oldu. Şöyle ki defalarca bir kenara bırakıp başka kitaplar okurken buldum kendimi.
Kitap iyi mi kötü mü bu tamamen görecelilik esasına dayanır fikrimce. Ya da biz bir kitaba iyi kötü diyecek kadar çok mu biliyoruz!? Bunlar konuşulur, tartışılır.. Ama ben kimseyle tartışamam, Ankaralıyım, kızarım!
Kısacası Gazap Üzümleri benim için bir miktar gazap dolu oldu maalesef.
Okumak isteyene mani olunmaz tabi ki, lakin birkaç kez düşünüp sonra karar verin. Naçizane...
Selametle