Edebi açıdan başarılı ,dili sade ve akıcı , toplumun her yönünden okura hitap eden ama özellikle genç kızların okuması gereken bir eser.
Karakter incelemesi yapmak gerekirse(spoiler) ;
Ayten, roman boyunca mağdurmuş gibi davranıp hemcinslerini mağdur eden aşağılık bir kadındır. Bedri ile olan ilişkisinde de benim icin hatalı Ayten'dir ama diyelim ki o ilişki de Ayten den yana bir problem yok. Sen hayatta 2 kez terk edilmiş bir kez de aldatılmış bir kadın olarak sonraki ilişkilerinde özellikle evli erkek tercih etmesi ve eşlerinden ayrılmalarını istemesi hemcinslerine yaptığı en büyük ayıptır.