·192 syf.····Okunma: 20 Nisan 2026 16:17 Bir Kutu Kitap üyeliğimin şubat ayı seçkisine ait olan sanırım Kore edebiyatına dair okuduğum ilk kitap. Açıkçası beklentimi karşılamadı diyebilirim. İlk eleştirim: diyaloglardan sonra gelen konuşmanın kime ait olduğu vurgusu -sanırım yazı dili ya da kültürel farklılık emin değilim- anlamamı zorlaştırdı. İkinci eleştirim : konusu o kadar yüzeysel ve dağınık ki ne oluyor ne bitiyor anlaşılmıyor. Fantastik bir evren kurgulanmış ve hayal gücü bakımından güzel denebilecek bir kurgu ancak çok basit düzeyde işlendiği için havada kalmış. Mesela Profesör Do'nun kliniğine insanlar nasıl gidiyor, göz hastası olan bu insanların bu tarz bir varlıktan ve tedavi yöntemlerinden nasıl haberi oluyor? Tedavi yöntemi de çok basit düzeyde anlatıldığı için gözümde canlandırmakta zorlandım. Çok kısa cümlelerle geçiştirilmiş gibi hissettirdi. Kitabın sonunda baş karakterin babasının kızı için bir seçim yapması gerektiği anlatılıyor. Ama bunun için kızın gözünden rahatsız olması gerekmiyor muydu yani ortada bir sebep yokken neyin seçimi bu? Genel anlamda düşünülen evren güzel ama olaylar kopuk ve basit işlenmiş. Haliyle verilmek istenen o büyülü dünyaya çekim hissedemeden kitap bitti. Bunu farklı bir kültüre ait okuma deneyimi olarak düşüneceğim sadece.