Yaşarken ve Ölürken, edebi karakterlerin iç dünyalarını anlamanın keyfine vardığım bir eser oldu. Romanı benim için özel kılan, ilahi bakış açısı yerine kahraman bakış açısı kullanıldığı halde duygusal röntgenlerin çekildiği hissini vermesiydi. Özellikle psikoloji ile ilgilenen okurlara öneriyorum.