İnceleme
7/10
·52 syf.··
2026 13. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 21 Nisan 2026 20:19
Cengiz Aytmatov’un kaleminden çıkan, kısa ama etkisi uzun süren bir hikâye oldu benim için. Okurken en çok hissettiğim şey, bir baba ile oğul arasında giderek büyüyen o görünmez mesafeydi. Sadece fiziksel bir uzaklık değil bu; zamanla biriken suskunlukların, söylenmeyen duyguların oluşturduğu derin bir kopuş… Kitap boyunca, hayatın ve geçmişin insanın içine nasıl ağır bir yük bıraktığını hissettim. Savaşın gölgesi, yorgunluk, kırgınlık… Hepsi bu ilişkiye sinmiş gibi. Ama buna rağmen hikâyede ince bir umut da var. Sanki ne kadar uzaklaşsak da, içimizde hep bir “yeniden buluşma” ihtimali saklı. Aytmatov’un dili yine çok sade ama bir o kadar da vurucu. Okurken kendimi sık sık durup düşünürken yakaladım. En çok da şu his kaldı içimde: Bazen en zor olan, en yakınımıza içimizi açabilmek… Benim için bu kitap, geç kalınmış duyguların ve içimizde biriken o sessiz özlemlerin hikâyesi oldu.
Duygu ve Düşünce
Kızıl Elma - Oğulla BuluşmaCengiz Aytmatov · Ötüken Neşriyat · 20185,5bin okunma
·
35 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.