7/10
·320 syf.··
Beğendi
·
2026 36. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 23 Nisan 2026 15:24
Herkese merhaba Marie Lu'dan distopik genç-yetişkin türünde bir seri ile geldim. Serinin ilk kitabı olan Efsane'yi bitirdim ve genel olarak sevdim ama birkaç noktada kafamda soru işaretleri de kaldı Kısaca konusundan bahsedeyim sonra yorumuma geçeceğim. Kitap, gelecekte geçen bir distopyada, zengin ve fakir arasındaki uçurumun iyice keskinleştiği bir sistemde geçiyor. Ülkenin “kusursuz askeri dehası” olarak yetiştirilen June ile devlet tarafından aranan en büyük suçlulardan biri olan Day’in yolları, bir cinayet sonrası kesişiyor. Başta avcı ve av konumundalar ama olayların iç yüzü ortaya çıktıkça sistemin göründüğü gibi olmadığı gerçeğiyle yüzleşmeye başlıyorlar. Öncelikle kitap inanılmaz akıyor. June ve Day’in bölümlerinin dönüşümlü ilerlemesi, o kovalamaca hissi falan gerçekten “bir bölüm daha” dedirtiyor. Ama tam da bu hız yüzünden dünya biraz arka planda kalmış gibi hissettirdi. Distopya kısmı var, sistem eleştirisi var ama daha derin işlenebilirmiş sanki. Karakterler tarafında June ve Day zıtlığı güzel kurulmuş. Biri sistemin içinden, diğeri dışından… Ama ilişkilerinin gelişimi bana biraz hızlı ve yer yer tahmin edilebilir geldi. Daha yavaş yanıp daha çok hissettirseydi çok daha vurucu olabilirdi. Dil zaten aşırı akıcı, okuması çok rahat. Ama bu sadelik bazen “bir tık daha derin olsa keşke” dedirtiyor. Kısacası: Sürükleyici, merak ettiren ve rahat okunan bir başlangıç kitabı. Ama “çok iyi distopya” diyebilmem için biraz daha derinlik isterdim. Serinin devamını merak ediyorum açıkçası Siz okudunuz mu, ne düşünüyorsunuz?
EfsaneMarie Lu · Pegasus Yayınları · 20144,353 okunma
·
38 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.