The ring burned again and again and again...
8/10
·1088 syf.··
Beğendi
·
2026 23. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 25 Nisan 2026 00:29
Çok uzun bir inceleme oldu sanırım ama spoiler olmayacak tüm yazıyı rahatlıkla okuyabilirsiniz. Öncelikle bir tavsiye ile başlamak istiyorum. Kitabın çıkış noktası bir Harry Potter fanfic’i olduğu için okurken karakterleri ve olayları ister istemez HP evreniyle karşılaştırma ya da eşleştirme eğilimi olabiliyor. Ama ben bunu çok önermem. Zaten kendi içinde yeterince ağır ve karmaşık bir dünya var karşımızda. O yüzden ben bu hikayeye artık bağımsız bir evren olarak yaklaşmanın daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum. Kısaca konudan bahsetmek gerekirse Paladya, Ölümsüzler tarafından ele geçirilmek isteniyor ve biz bu savaşın ortasında iki karaktere odaklanıyoruz. Şifacı Helena Marino ve katil Kaine Ferron. Hikaye Helena’nın savaş sonrası bir staz tankından çıkarılmasıyla başlıyor. Direniş grubunun yok edildiğini öğreniyor ve aynı zamanda zihninin içinde hapsolmuş durumda. Çoğu şeyi hatırlamıyor. Kayıp anılarını ortaya çıkarması için de Kaine’in yanına gönderiliyor. Kitap üç kısımdan oluşuyor. İlk kısımda Helena’nın hafıza kaybı sürecini ve Ferron’un bu anıları ortaya çıkarmaya çalışmasını okuyoruz. İlk başta fazla detaylı ve karmaşık gelebilir ama aslında hiçbir şey gereksiz detay değil. Evrenin terimleri ve büyü sistemi başta biraz yoruyor ama burayı anlayarak okumanız çok önemli. Benim bu kitabı yeni okuyan birine tavsiyem kesinlikle bu olurdu. Kitapla ilgiliyseniz bazı yerlerde önerilen 1-2-1-3 okuma sırasını görmüşsünüzdür ama ben bunu da önermem zaten sayfa sayısı yeterince fazla. İlk okuyuşta birinci kısmın sindirilerek okunmasının daha doğru olduğunu düşünüyorum. İkinci kısımda artık Helena karakterimizin hafızasından geçmişe gidiyoruz ve ilk kısımdan paralellikler görüyoruz. Ben bu kısımı bir yerden sonra çok sevmeye başladım (spoiler olmasın diye söylemeyeceğim) ve artık evrenle ilgili çoğu şey kafamda oturdu. En çok ağladığım kısım burası diyemem ama başıma ağrılar girdiği doğrudur... Üçüncü kısım da artık başımın çatlayarak okuduğum bölümdü. Burda da ilk bölümde okuduğumuz şimdiki zamandan itibaren olaylar devam ediyor. Burda beni tatmin etmeyen bir kısım var o da Morrough ile alakalı kısım. Bu yüzden kitap benim için 10/10 olamadı çünkü aklımda soru işaretleri kaldı. Sonunu ise gerçekten sevdim ve beni hayatta bırakan sonu yazdığı icin yazara teşekkür ederim... 10/10 bir kitap değildi kesinlikle böyle olması için gerçekten kolay anlaşılır bir world building gerekliydi. Bu konuda yazarın hala fanfic yazarlığından çıkmadığını görüyordum. Fanficte yeni bir evren yaratmaya gerek yok ya da karakteri bize hissettirmesi için karakterlerin arasındaki ilişkiyle detaylı girmesine de gerek yok. Olan bir şeyin üzerine alternatifler yazılıyor sonuçta. Alchemised evreni bakınca güzel düşünülmüş sağlam bir fikir. Siyasi tarafı özellikle düşünce olarak güzeldi hatta ben bu kısmı baya sevdim diyebilirim. Ama yazar bunu bize anlatmada karışık bir yol seçmiş. Anlaşılması zordu diyen kişileri anlıyorum. Benim için bu kadar kafa karıştırıcı olmamasının sebebi belki bir hafta boyunca sadece bu kitapla yatıp kalkmam olabilir. Sadece bu kitapa odaklandım ve anlamanız için bence boş bir zamanınıza denk getirmeniz lazım. Haliyle oldukça uzun ve oldukça karanlık şeyler anlatılıyor, aynı evrende çok uzun süre bulunmak sizi sıkabilir. Diğer yazarların ilk kitabı diye çoğu şeyi mazur görebiliyoruz bence bunu da görebiliriz çünkü fikir olarak gerçekten beni çok etkiledi. Hem siyasi tarafı hem simyanın bu şekilde konu olarak işlenişi hem de savaşın insanların psikolojisi üzerindeki etkisini bence harika işlemiş yazar. Aynı zamanda yazarın dilini beğendiğimi, iyi bir anlatımı olduğunu söyleyebilirim. Benim için 10/10 olmamasının sebebi world building kısmındaki karışıklıktan ziyade Morrough karakteriyle ilgili aklımda kalan soru işaretleriydi. Bu kitapta anlatılan şeyleri doğrudan taciz güzellemesi olarak görmek bana doğru gelmiyor. Çünkü burada olan şey, savaşın ve travmanın insanları nasıl dönüştürdüğünü oldukça filtresiz bir şekilde göstermek. Bir şeyi içerik olarak kullanmak başka güzellemesini yapmak başka. Yazar savaşın tarafları neye dönüştürebileceğini anlatmakta filtresiz olmaktan çekinmemiş. Savaşın o "kahramanlık" kısmındansa buna odaklanmasını ben gerçekten sevdim. Kaine ve Helena arasındaki ilişki bana göre bu evrende olan gerçekçi yazılmış bir ilişkiydi yani sağlıklı anlamında değil bulundukları koşullara göre gerçekçi anlamında. Bu kadar travmanın, kaybın ve güç dengesizliğinin olduğu bir ortamda kusursuz bir ilişki beklemek zaten absürt olurdu. Kaine’in geçmişine ve içinde bulunduğu duruma rağmen Helena’nın yanında tamamen yumuşak, ideal bir karaktere dönüşmesi bana çok saçma gelirdi açıkçası gerçekçi gelmezdi. Kitap zaten bize toz pembe bir aşk okutmayı vaat etmiyor. Bunu sağlıklı diye sunmuyor. Aralarındaki çatlaklar sadece Kaine’den kaynaklanmıyor zaman zaman Helena’nın da buna etkisi var. Kaine’in geçmişi onun davranışlarını açıklıyor ama bunun romantize edilmemesi gerektiğine katılıyorum. Bu ayrım korunabildiği sürece ben bunu yazar tarafından yapılmış bir romantize olarak görmüyorum. Bu romantize etme işini yazar değil okurlar yapıyor ve biz gördükçe ister istemez kafamıza giriyor, ona göre beklentimizi şekillendiriyoruz. Ben ilk kısımda Ferron neden bu kadar seviliyor ki demiştim. Booktok tayfaya bakınca best mmc diyeni var, başıma bir şey gelse Kaine beni kurtarsın isterim diyen var. Artık bookboyfriend değil bookhusband diyeni bile var. Booktok'un yarısı ne okuduğunu anlamayan ya da etkileşim için ne dediğini bilmeyen insanlarla dolu bunu bir kez daha gördüm. Çok yakın zamanda aynısını Cam Şatoda Rowan için yaşamıştım(hayatımda gördüğüm en gereksiz mmc). Karakterlerle fantezi kuran insanları görüp beklentinizi ona göre şekillendirmeyin. Sadece bu kitap için değil çoğu popüler kitapta bu var. Ben kitaba iyi ya da kötü yorumlardan çok etkilenmemeye çalışarak bakmaya çalıştım ve çoğu kişi tarafından söylenen eksik yönlerine katılmakla beraber kitabı okuduğuma da memnunum. Helena ve Kaine ilişkisini anlatıyordum konudan biraz saptım ama kısacası bulunduğu evren için gerçekçi bir ilişkiydi. Bu kadar travmanın ve savaşın ortasında bundan daha düzgününü beklemek de bana çok inandırıcı gelmiyor. Bu konuda bir tartışma varsa sebebi de biraz okuyan kişinin nasıl okumayı seçtiği gibi geliyor. İlk başlarda Helena karakterinin salaklığına demediğimi bırakmadım ama beni hayatta bırakan sonu da bir nevi ona borçluyum o yüzden ona artık bir sey demek istemiyorum... Bu kitabı ilgilisine tavsiye ederim. Eğer konusunu görüp merak ettiyseniz merakınızı gidermenizi öneririm sizi çok hayal kırıklığına uğratacak bir kitap değil, o sonu görün... Ama sadece de ilgilisine tavsiye ederim çünkü yazar savaşın getirdiklerini filtresiz bir şekilde anlatmaktan hiç çekinmemiş dediğim gibi ve bu kadar filtresiz, ağır içeriklere sahip bir kitabı okumak herkese göre değil. Ve kesinlikle 18 yaş altına uygun değil bunu 20'ye bile çıkarabiliriz.
AlchemisedSenLinYu · Del Rey · 2025273 okunma
··
1 +1'leme
·
467 Gösterim
4 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Kitaba iki kez başlamaya çalıştım ve ikisinde de 60 sayfa ilerisini geçemedim ve nedense hızlı okuyan biri olmama rağmen o 60 sayfada bir türlü akmadı. Ama incelemenden sonra tekrar şans vermeyi düşünüyorum umarım bu sefer bitirir ve incelemesini yazabilirim. İncelemen çok detaylı ve fazlasıyla açıklayıcı olmuş emeğine sağlık 🫶🏼
Gökçe⋆˚꩜。
Gönderi Sahibi
Çok teşekkür ederim🫶🏻 İlk kısımları ben de biraz yavaş okumuştum dünyayı anlamak biraz karışıktı ama sonrasında her şey yerine oturduktan sonra karakterlerin sonu ne olacak diye merak etmiştim, daha akıcı olmuştu. Okursan umarım sen de seversin🌸
Çoook güzel bir inceleme olmuş eline sağlık 🫶🏻✨ sanırım söylediklerini göz önünde bulundurup boş bir zamanımda okuyacağım o yüzden tavsiyen için de teşekkürlerr 💛
Gökçe⋆˚꩜。
Gönderi Sahibi
Kitap hakkında fikrin oluştuysa çok sevindimm🫶🏻 cok teşekkür ederimm🫂💖
İnceleme için ellerine sağlık 🤍🫶, çok iyi olmuss 🤍🤍🤍. Amma bence 1088 sayfalık bir kitap 10/10 olmalı benim için ya 😭😭😭
Gökçe⋆˚꩜。
Gönderi Sahibi
Onu ben de düşündüm ya 1000 sayfa okuyup bir karakter ile ilgili kafamda soru işareti kalması pek hoş olmadı ondan kırdım zaten🥲 teşekkür ederimm🌷🫶🏻
Okunmaya değer mi sence?
Gökçe⋆˚꩜。
Gönderi Sahibi
Yetişkin değilsen önermem🥲 Sadece smut vb yüzünden değil savaşın ve gücün insanları nasıl bozduğunu oldukça rahatsız edici ayrıntılarla anlatıyor. Tecavüz gibi seyleri de baya acık sekilde okuyoruz mesela. BookTok editlerinde yansıtıldığından çok farklı bir kitap bence romantasy beklentisiyle alirsan ben su an ne okuyorum diyebilirsin bunu ben bu kitapta cok net gordum. İnsanlar üzerinde yapılan deneyler, dini kullanarak manipülasyon, travma, yozlaşma gibi seyler de acikca isleniyor. Yine de cok okumak istiyorum dersen worldbuilding kisminda karisikliklari olsa da sonunda bıraktığı histen dolayı okunmaya değer olduğunu düsünüyorum🙏🏻