·464 syf.····Okunma: 01 Mayıs 2026 15:43 SPOILER
10/10
Kitabın ilk 100 sayfasında betimleme üstüne betimlemelerden cinnet gelmişti. Her cümlenin 4-5 virgülle bağlanması odaklanmayı zorlaştırıyordu ama sonraaaa…
Pür dikkat okuyup bitirdiğim bir kitap oldu. Hikayenin akışı çok güzel. Karakterlerin gelişimi çok güzel. 1859 yılında yayınlandığı düşünülürse, o zamandan bu zamana “insanlık” olarak hiçbir şey değişmemiş. Aynı canilik, aynı cahillik, aynı barbarlık. Kitabın sonunda “mutlu mesut yaşadılar” gibi bir bitiş olmaması da ayrıca hoşuma gitti. Ucu açık nasıl istersen öyle bitir kafanda. Çok uzun bi kitap ama kendini okutuyor sevdim.