Puan vermedi·370 syf.····Okunma: 02 Mayıs 2026 23:23 Ken Grimwood’un ilk defa kalemiyle tanıştığım bu kitapla ilişkim biraz inişli çıkışlı oldu...
Yer yer çok içine çekti, “şimdi ne olacak?” diye merak ettirdi; bazı kısımlarda da temposu düşüp beni biraz sıktı. Genel olarak düşündüğümde ise , verdiği fikir ve bıraktığı his fena değildi.
“Bir hayatı tekrar yaşama” fikrini ele alış biçimini sevdim sanki. Hepimizin aklından geçen o soru var ya: “Keşke bazı şeyleri baştan yapabilseydim…” İşte kitap tam olarak bu düşüncenin peşine düşmüş. Tekrarın da bir süre sonra anlamını yitirebileceğini, seçimlerin değişse bile insanın içindeki boşlukların çok da kolay dolmadığını gösteriyor bizlere.
Ana karakterin yaşadıklarına baktığımızda gösteriyor ki hayat sadece doğru kararları vermekten ibaret değil. Çünkü bazen her şeyi “doğru” yapsan bile o tatmin duygusu gelmiyor. Demek ki mesele sadece seçimler değil, o seçimleri yapan “biziz”.
Yazarın zaman kavramına yaklaşımını sevdiğimi söyleyebilirim.
Zaman burada sadece akan bir şey değil; aynı zamanda insanı dönüştüren, hatta bazen aynı yerde döndürüp duran bir güç gibi. Bu yönüyle biraz hüzünlü, biraz da düşündürücüydü.
Sonuç olarak Sil Baştan, her ne kadar yer yer beni koparsa da, birazcık sevdim diyebilirim. Kusursuz bir kitap değildi ama okunabilir bir kitap bana göre.....