Matsuo Başo 17. yy da yaşamış, Japonya nın en büyük şairi kabul edilen haiku ustasıdır.
Kuzeye giden ince yol, klasik Japon edebiyatının en önemli metinlerinden biri kabul ediliyor.
Kitap, Başo nun uzun ve tehlikeli yolculuğunu anlatan bir seyahat günlüğü.
Başo bu eserini düzyazı ve haikunun birleşmesinden oluşan “haibun” türünde kaleme almış.
Yazar ve kitap hakkında ön bilgi edinip kitabı öyle okumaya başladım. Bu ön bilgiler ışığında açıkcası kitaptaki doğa betimlemelerinin harika olacağını düşünmüştüm. Ancak kitap sıradan bir dille yazılmış. Yazarın uzun seyahatindeki gittiği dağlar veya tapınaklar gözümde canlanmadı. Kilometrelerce yürüyor ama yorgunluk bana geçmedi. Zorlu hava şartlarına maruz kalıyor ama beni tedirgin etmedi. Dağ görmüş, çok yürümüş, üşümüş şeklinde okudum.
Kitap çok seri bir şekilde okunuyor. Başo nun haikuları için “Kelebek Düşleri”önerilmiş. Bir sonraki okuyacağım eseri o olacak.
Bu kitap sayesinde bünyeme #haiku şiiri katılmış oldu :)