·56 syf.··Beğendi
···Okunma: 01 Mayıs 2026 18:09 Okurken çok keyif aldığım bu eserde ana karakter Benjamin'in yaşlı bir adam olarak dünyaya gelip zamanla gençleşmesi ele alınmıştır.
Mark Twain'in "Hayatın en iyi kısmının başta, en kötü kısmının da sonda olması ne yazık" sözünden esinlenen bu eser tersine yaşamı konu alır.
Peki gerçekten eserde Benjamin'in hayatının en iyi yılları son yılları mıdır?
Tersine yaşamda Benjamin,gerçekten de hayatının ilk yıllarında çok zorlanmıştır. Özellikle babası ondan utanmış,çevredeki herkes ona mesafe almıştır.
Zamanla onu benimseyip kabullenseler de yaşamının son yıllarında çocuk haline dönen Benjamin'i bu sefer oğlu hor görmüştür. Şahsi kanaatim onun hayatının
en iyi kısmının orta yaşları olduğu yönündedir. Herkesin ona hayran olduğu, başarılı bir asker ve zeki bir öğrenci olduğu,yaş aldıkça gençleştiği yıllar...
Biz insanlara yaş aldıkça gençleşmek ne kadar hayranlık verici öyle değil mi? Ancak zamanla gençleşmesi Benjamin'i yine yalnızlaştıracaktır.
Benjamin hayatı tersten yaşasa da normal bir yaşam süren insan gibi yine yalnızlığı, mutsuzluğu, kibri, heyecanı, coşkuyu, hayal kırıklığını tatmıştır.