5, 6 ve 7. Sınıflar için AÇIKLAMA
Aidiyet, nezaket, eğitimde sevgi ve toplumsal hafızayla ilgili yazılmış duygu dolu bir hikayeden merhabalar.
Anıl Basılı bu eserinde, günümüzün hızla tüketilen ve kabalaşan dünyasına karşı "nezaketin" güzelliğini bir kere daha hatırlatmış. Bunu yaparken Sütliman Okulu
7/A sınıfında okuyan öğrencilerin yer aldığı incelik dolu bir kurgu hazırlamış.
Kitabın ana konusu, bir yanda parasıyla her şeyi satın alabileceğini sanan, aceleci ve öfkeli "Şapkalı Adam", diğer yanda ise küçük adımlarla büyük farklar yaratan Ali Nazik ve arkadaşlarının okullarını yıkılmaktan kurtarma çabası.
Ali Nazik’in yıllar sonra Sütliman’a bir öğretmen olarak geri dönmesi, kitabın en güçlü duygusal detayi olmuş. Bu durum, çocukluk hayallerinin ve mahalle kültürünün kişiyi nasıl beslediğini ve sonunda ait olduğu yere nasıl hizmet ettirdiğini gösteriyor bizlere.
"Doğanın dengesi vardı, insanın da kendisi. Aslında biraz da üstünlük kurma mücadelesi..."
Ali Nazik’in öğretmenlik yaparken Münis Öğretmen’in yöntemlerini (kalpleri sulamak, sevgiyle işlemek) devam ettirmesi, iyi bir eğitimcinin etkisinin nesiller boyu sürdüğünü vurguluyor. İyi ki...
Anıl Basılı, "Ali Nazik" ile okuyucuya şu temel mesajı vermiş: Dünya kaba ve aceleci olabilir, binalar yıkılabilir, zaman her şeyi değiştirebilir; ancak incelikle örülen dostluklar ve nezaketle atılan adımlar kalıcıdır Anıl Basılı .
Ayrıca kitaptaki, aile bağlarının sıcaklığı, Anıtkabir ziyareti, "Narin" isminin hassasiyetle geçmesi
, nezaketin korunarak yanlış durumlar karşısında sessiz kalınmaması... gibi bir çok önemli detay kurguya ayri bir güç katmış.
Çocuklarimiza hediye alabileceğimiz, sınıf kitaplıklarında olması gereken bir kitap. Bir öğretmen gözüyle çok beğendim ve okuma listelerime ekliyorum.
Ayrica kapak çizimine ve tasarimina bayıldım. @ceyhun._.sen @esragevrekburak
Kitaplarla ve sevgiyle kalın.
@anilba
@timasilkgenc
@timasyayingrubu
#kitaptavsiye #cocukedebiyatı #cocukgelişimi #cocukveogretmenkitapkulubu #isbirliği