Spoilerle karışık incelemee
Puan vermedi·128 syf.··
2026 21. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 09 Mayıs 2026 00:23
Daha liseye başlarken elime alıp ilk sayfalarından dilini ağır bulup bir şey anlamayıp sonraya bıraktığım bir kitaptı ve şimdi tekrar elime aldım. Vee evet dili yoğun ve ağır, kelimeler,cümleler,verilmek istenen mesaj, seçilen kişiler ve rastgele seçilmeyen mekan. Konudan biraz bahsedim Anayurt oteli sahibi Zebercet her ne kadar oyun sonunda içsel çöküşleri, kendine ve topluma yabancılaşıp masum gibi görülse de pek masum değil açıkçası tuhaf,ilgi görmek isteyen ve oldukça saplantılı(takıntılı) biri. Yaptıklarını okuyunca kanım dondu... Bir gece “Ankara treni geciktiği için” otele gelen gizemli bir kadın Zebercet’in hayatını değiştiriyor ve kadın kısa bir süre kalıp tekrar geleceğini söylüyor ve gelmiyor. Bizim Zebercet bundan etkileniyor yollarını gözlüyor ama her geçen gün bu onda bir saplantıya dönüşüyor. Gerçeklik ve zaman algısını kaybediyor, psikolojisi bozuluyor,kendi iç çatışmaları,kimlik kaybı ve kesinlikle cinsellik dürtüsünü bastırması ortaya çıkıyor ve korkunç bir yaratığına dönüşüyor... Geçmişe yani çocukluğuna döner ve bu kitapta çok karışık bence bilinç akışı tekniğiyle yazıldığı için çünkü Rüstem kim, Faruk kim, bende belli bir yerden sonra yok oldu ahhaah. Kitapta tuhaf bulduğum şeylerden biri kedi imgesiydi heralde her yerde bi kedi vardı ve affedersiniz ne kadar normalleştirilir bilmiyorum kediye bile yükselmesi çok korkunç. Ve hele ki en üzüldüğüm ortalıkçı kadın kötü bir geçmişe sahip olup yardım etsin diye alınan garibim. Her gece kafası esip kadının çok uyuması ve bilincinin yerinde olmasını kullanıp onunla beraber olan Zebercet bilmiyorum ben pek masum bulamadım evet toplumda dikkat çekmek istedi,duyulmak istedi ama kalkıp kadını boğmak nedir yaaa. Çocukluk travmalari,ailevi ilişkileri-bağları, toplumdan kendini dışlanmışlığı... Geçmişini okurken sıkılabilirsiniz kesinlikle. Ve ayrıca her ne olursa olsun istediğiniz psikolojide olun sonu birini öldürüp daha sonra kendini öldürmek olmamalı.... Ve eski subaydan biraz bahsetmek istiyorum: (otelde kalan biri) Zebercetle birçok ortak yanı olması. Kendi öz kızını boğması kadar kan dondurucu bir şey yok ama sonra düşündüm de Türkiyede de var benzer birçok örneği. Her neyse dili biraz ağır anlamakta güçlük çekebilirsiniz ama cinselliği bu kadar cesurca anlatması ve farkli konu seçip ve bu konuyu işlemesi başlı başına bir başyapıt. İyi geceler Kitapla sağlıcakla kalın
Anayurt OteliYusuf Atılgan · Can Yayınları · 202337,1bin okunma
·
46 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.