Puan vermedi·480 syf.··
2026 7. kitabı
Askerlik vazifemi ifa ederken okumaya başladığım 6. kitap olduğunu belirterek inceleme yazıma başlamak istiyorum. Eser için genel bir değerlendirme yapacak olursam şunları söyleyebilirim: Kitabın giriş ve gelişme bölümü muazzam bir şekilde oluşturulmuş, karakterler tam oturmuş, olaylar ise yerli yerinde ilerliyor. Lakin sonuç bölümü acayip bir şekilde yavan kalmış diyebilirim. Yazarın neden böyle bir son yaptığı konusunda hiçbir fikrim yok maalesef. Desem ki karakter değişimi konusunu önemsemiş onunla alakalı bir durumda göremedim. Neyse eser konu olarak Mevlana-Şems ilişkisine dayanıyor. Bu konu hakkında çok çeşitli rivayetler de var (eşcinsellik vs.). Ama eserde böyle bir atıfta bulunulmamış. Genelde ikisi arasındaki dostluk üzerinden Allah'a olan aşk incelenmiş ve irdelenmiş. Bütün bunlar dışında yan karakterlerin hemen hemen hepsini başarılı buldum. Olayın akışı içerisinde ana kahraman moduna girip çıkabiliyorlar. Bunların yanı sıra eser o dönem Anadolu Selçuklu Devleti'nin içerisinde bulunduğu durumu da bizlere anlatıyor. (En güçlü dönemin aslında en zayıf anındır "sosyal çöküş, toplumsal yozlaşma, idari rehavet vs."). Bunun sonucunda devletin dahili ve harici düşmanları tarafından yıkılması durumuna da değinilmiş. Asıl düşmanın dışarıda değil de içeride olduğu da vurgulanmıştır. Bu da çok doğru bir vurgulamadır. Bir de din adamları üzerine eleştiriler yapılmıştır ki bunlar günümüz için bile geçerlidir. Mevlana ¿gönül dostu? iken Faluliddin tam bir din simsarıdır. Gerçi Mevlanaya da simsar diyen bir kesim var ama neyse (saçmalık.) ;). Günümüzde bile hala bazı insanlar; dini değerleri kullanarak kolay yoldan köşeyi dönüyorlar amma velakin bizim toplumumuz bu durumun farkında bile değil. :( İnsanımız akıl nimetini kullanmıyor, kullanamıyor veyahut kullanmak istemiyor. Sonra da yeri geliyor din, yeri geliyor Atatürk, yeri geliyor hayvan, yeri geliyor kadın lobileri tarafından çarpılıyor. Neyse bu kaa gözlem yeter diyorum ve devam ediyorum. Bunun dışında eserde yer alan doğu-batı sentezini beğendim. Doğu Roma imparatorluğunun yıkılma süreci ile bizim devletlerimizin (Osmanlı Devleti) bire bir aynı diyebilirim. Coğrafya kader maalesef. Eser okunabilir diyebilirim, genel anlamda keyifli olsa bile bölüm bölüm de sıkıcı bir eser olduğunu belirterek sözlerime son veriyorum.
GelFatma Polat · Callisto Kitap · 201133 okunma
·
43 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.