Bongomm
8/10
·176 syf.··
Beğendi
·
2026 24. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 10 Mayıs 2026 06:59
Bukowski ile geç tanıştık ama ayrılmaz bir ikili de olabiliriz .Öncelikle kitaptan rahatsız olacağınızın sarsılacağınızın sözünü verebilirim ,hatta okurken kalbiniz acıyabilir.Hem kahkaha attım hem de derin düşüncelerle hüzün kuyusuna düştüm .Kitap buram buram ter ,bira ve hayal kırıklıklarıyla dolu.Okuyunca yazarın en karanlık en derin düşüncelerini çıplak bir şekilde görebilirsiniz. Kitapta kaybetmenin ağırlığı var.İşsizlik ,açlık bitmek bilmeyen sarhoşluk ve duygusal hissizleşme . Ama yazarımız kaybetmeyi bize bir başarısızlık olarak demagoji yapmadan bu kaybolmuşlukta ne kadar güçlü kalabildiğini aktarıyor.Hayat bu kadar sertken ben de yıkılmadım ayaktayım diye hırçın bir şekilde haykırıyor . Kendi çirkinliklerini hatalarını zaaflarını anlatırken de acımasız bir dürüstlüğe sahip .Bu özeleştirel yapısı sayesinde okurun kalbini çalıyor diyebiliriz.Ahlak bekçiliği yapanlar gibi sahte bir algısı yok . Evet müstehcen ve kaba bir dil orası bir gerçek ama sadece bu şekilde değerlendirirsek çok yüzeysel bir değerlendirme olur .Çünkü o kaba dilin altında dünyanın adaletsizliğine karşı derin bir kırgınlık var.Bukowski sevgiyi ve şefkati de en umutsuz anlarda buluyor gerçek ve çıkarsız saf sevgiyi.. Hayat sadece başarı öykülerinden ibaret değil .Kendi yolumuzu aydınlatmak için başarısız yaşamlardan da feyz almalıyız .Ve inanın yalnızlığımız ve başarısızlıklarımızla evrensel bir hikayenin parçasıyız ..En sevdiğim alıntıyı incelemeye sakladım "Dünya serttir, insanlar acımasızdır ve çoğumuz kaybedeceğiz; ama yine de bir kadeh daha içecek ve ertesi sabah o yataktan kalkacak kadar cesur olmalıyız" Pis moruklara benzeyen genç ruhlara selam olsun ....
Pis Moruğun NotlarıCharles Bukowski · Parantez Yayınları · 20182,444 okunma
·
98 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Lady Godiva
Gönderi Sahibi
Delim Çay’candır ☆ inceleme bile yazdırdı bana bakalım senin yorumun ne olacak 🎈❤️‍🩹
Hadii bakalım bitireyim de öyle okuyayım 😅 ya da arada motivasyon için okurum 😅😅