yeryüzünde bütün dinler her zaman iyliği güzelliği tavsiye ederler ama insanoğlu bunları yolundan saptırıp kendi emellerine kullanmaktan çekinmemiştir en açık örnek olarak protestan ahlakını verebiliriz çünkü
kapitalizm burdan cıktığı söylenir.
burdan yola çıkarak islam ahlakını ele almakta yarar var.Ahmet Altan’ın dediği gibi
islam ahlakı diye birşey var mı? varsa bunan islam ülkelirinde bir karşılığı var mı.
peki bu ahlak hırsızlığa karşı mı?
bu ahlak yalana karşı mı?
bu ahlak cinayete karşı mı?
bu ahlak iftiraya karşı mı?
%99 müslüman olan türkiye’de bir karşılığı nedir, var mıdır. hırsızlığa karşı mı çıkıyorlar, cinayetlere karşı mı çıkıyorlar, çoçukların gençlerin ölmesine karşı mı çıkıyorlar yoksa tüm bunlar kendi çıkarları için kabul mü ediyorlara
din nedir? dini nasıl tarif ediyoruz, bu dünya bir imtihan dünyası dünya’da çok fazla bir haksızlık ve adaletsizlik zulüm var. Allah’ın olduğu bir yerde bu kadar haksızlığın ve zulmün tek cevabı ilerde başka bir hayatta düzelecegini ve başka bir hayata gecerken burası bir imtihan dünyası olduğunu söylenir, peki nedir, ne ile imtihan olunur insanlar,kendileri ile imtihan olunur. neden kendileriyle imtihan ediliyorlar, çünkü Allah onları birbirlerinin zıttı olan duygularla yaratmış ve onlara demiş ki içindeki iyliğe sahip çıkacak ve içindeki kötülüğü yeneceksiniz imtihan budur.
hatırlayın peygamber hz Muhammed s.a.v tebük savaşın dönüşünde ‘küçük cihattan büyük cihada döndük büyük cihad nefisle mücadelidir. Demiştir peki bu cihadın bu mücadelenin neresindeyiz
bir dindarın mücadelesi, savaş alanı,kendi zihni ve kendi bedenidir. ve savaşı kaybetmiş bir dindar şeklen ne kadar ibadet ederse etsin iyi bir dindar olma şansı yoktur dikkat edin, dinde pek şekli övüyorlar namaz cok önemli, oruç çok önemli, cuma çok önemli, burda sn mücahit bilici nin cok güzel bir sözü var ‘ibadete indirilmiş her din çürümüş bir dindir. Kokuşmuşluğu, çürüşmüşlüğü daha çok ibadetle kapatmaya çalışıyorlar dini. bütün sosyal hayatta silip sadece ibadete indirgemek istiyorlar o yüzden ki
hiç özünden bahsetmiyorlar sen burda kendi zihnine kendi bedenine karşı savaş veriyorsun haklı durmak için ahlakını sağlam tutmak için, asıl cihat, bu sırf seni yaratanı üzmemek için yada kendi yaratıcına karşı mahçup olmamak için.
sen bu mücadeleden vazgeçiyorsun, sen ahlaksızlığa, sen cinayete,sen hukuksuzluğa, sen yalana dolana, razı oluyorsan eğer,
sen bu savaşda vazgectin demektir. sen bu savaşı kaybettin demektir senin ibadetine Allah muhtac değil neden senin ibadet etmeni ister, o ibadet, savaşta bir tatbikat olarak veriliyor, bir askere koş tırman spor yap güçlü dur bu
savaşta ALLAH seni kendi savaşında güçlü ol diye bu talimatları veriyor yoksa ALLAH’ın senin ibadetine ihtiyacı yok ama bunlar kendi savaşında vazgecmişler ahlaksız olmuşlar yalancı olmuşlar zalim olmuşlar cinayetler işlemişler fakat savaşta vazgecip silahını teslim etmiş bir asker gibi hergün kült fizik hareketlerini yapıp bakın ben ne güzel savaşıyorum. sen teslim oldun savaşmıyorsun o kaybettiğin savaşı namazla oruçla kazanamazsın namaz,oruç bunlar savaşta seni güçlendiren harekler Allah bu yüzden senden ibadet etmeni ister ALLAH demiyor ki ahlaksız ol ama namazını kıl. cinayetler işle ama yinede namazını kıl demiyor. ibadetteki disiplin seni kendine olan savaşta güçlü ol diye yoksa Allah sanin ibadetine muhtaç değil
ama bunlar işin özünü kaybettikleri için daha doğrusu dinden önemli buldukları için ve dini bu hale getirdikleri için bir şekille ve şekli daha fazla büyüterek hergün namaz,oruç,haç dan bahsediyorlar övüyorlar ama hiç ahlaktan bahsetmiyorlar hiç imtihandan bahsetmiyor çünkü en küçük sorgulama istemiyorlar biliyorlar ki halk uyanırsa makamından mevkisinden olacak bütün gücleriyle buna uğraşıyorlar bir örnekle bitirmek istiyorum şu anki islam içinde ki oluşan ruhban sınıfını ben hz isa döneminde ki hahamlara benzetiyorun çünkü onlar da biliyorlardı hz isa nın peygamber olduğunu ve herkesten çok biliyorlardı ama kendi makam,mevkileri ve düştükleri konfor bataklığından şeytana uydular peygamberi inkar ettiler.
fırat kaya