Puan vermedi·128 syf.··
2026 38. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 22 Mayıs 2026 00:00
Her kitabın bir zamanı var ve her kitap seni gelip gerçekten en doğru zamanda buluyor. Bu kitap da beni en doğru zamanda buldu. 🩷 26 Şubat 2025'te meme CA teşhisi aldım. Buraya iki kelime ile yazsam da "inkar" ve "kabul" aşamasından sonra zorlu bir tedavi sürecine girdim. Psikoloji ve tevekkül arasında o kadar gittim geldim ki yazarak anlatamam. Bu kitapta da anlatamayacaklarımı okudum, yaşadım hatta tekrar tekrar hissettim. 🩷 "Hayat, uzun bir yolculuk. Yol bazen dümdüz ve kolay, bazen kaygan, bazen taşlı ve engebeli, bazen dik bir yokuş, bazen de derin bir tümsek. Biz ise bu yolculukta yoluna devam etmeye çalışan sınırlı yolcularız." bunu anladım. Sonra tepki ile yanıt vermenin ayırdına vardım bir kez daha : " Tepki anlıktır ve çoğu zaman bizi rahatlatır, fakat uzun vadede değerlerimizden uzaklaştırabilir. Yanıt ise her zaman konforlu değildir, hatta bazen zorlayıcıdır. Ama daha bilinçli, daha değerlerle uyumlu bir yön sağlama potansiyelini taşır. Tepki bizi kısır döngülere hapsederken, yanıt yeni bir ihtimali mümkün kılar." "Tıp, bedenin işleyişini anlama çabasıdır. Hastalığın nasıl oluştuğunu, iyileşmenin nasıl mümkün olduğunu açıklar. Bu bilgi sayesinde insanın bedenine şefkatle yaklaşması ve tedavi etmesi mümkün olur." ile işte bu dedim yine. Sürekli karşımıza çıkan popüler psikoloji reçeteleri için "Hayat bu kadar basit cümlelere sığmaz." derken bireylerin neyin psikolojik bilgi, neyin psikoloji kılığında sunulan safsata olduğunu ayırt edebilme becerisi olduğunu okudum sayfalarda. "İnsan, başkaları ile birlikte şekillenir. Ötekinden etkilenmek de yaralanmak da iyileşmek de ilişkisel süreçlerdir." "Emanet edilenle ne yaptın?" diye sorulduğunda "Oysa asıl güç insanın acziyetini ve muhtaçlığını kabul edebilmesidir. Oysa asıl güç insanın acısına göğüs gerip o acıdan yola çıkarak kendi gerçekliğine ve karşısındakinin gerçekliğine temas etmeyi öğrenmesidir." Kitapta beni en çok düşündüren cümle ise "Sana iyi gelmeyen insanlardan uzak durmalısın." oldu. Çünkü ben iyileşme sürecimde bu cümleyi çok kullandım. Ama bu kitaptan öğrendim ki "Bazı ilişkiler onarılabilir, bazıları yeniden müzakere edilebilir, bazıları ise gerçekten mesafe gerektirir..
İstediğim İnsan Olma YolundaEsra Oras · Timaş Yayınları · 202624 okunma
·
48 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.