Puan vermedi·127 syf.··
2026 33. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 25 Mayıs 2026 17:46
Uzun zamandır listemde olan bir kitaptı. Woolf kadınları, kadın yazarları, feminizm başlığını olabildiğince anlatmaya çalışmış. Çağımızda feminizme karşı çıkanlar ve feminizmi sonuna kadar savunanlar olduğunu biliyoruz. Açıkçası ikisi de feminizm tam olarak ne demek, ne için yaşar hakim değil diye düşünüyorum (genel anlamda) feminizmi “erkek düşmanlığı” olarak gören insanların okuması gereken bir eser olduğunu düşünüyorum. Yazar bize kadın yazarların, neden shakespear, Goethe gibi bir deha çıkaramadığını ele alarak kitaba başlıyor. Genel olarak kadınların maddi olarak özgür olamamasından dolayı olduğunu, yazacak bir odaları bile olmamasını bize neden olarak sunuyor. Erkek kişilere verilen olanaklar, imkanlar kadınlara verilmiyor veya verildiğinde sanki bir lütuf gibi hissettiriliyor.. Bu durum bana “neden erkek bilim insanları kadın bilim insanlarından daha fazla?” sorusunu hatırlatıyor.. Kitapta ise en sevdiğim alıntı şu oldu: "bütün bu yüzyıllar boyunca kadınlar, erkeği olduğundan iki kat büyük gösteren bir ayna görevi gördüler."
Kendine Ait Bir OdaVirginia Woolf · İletişim Kitabevi · 202148,3bin okunma
·
14 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.