Kitabı çok sevdim. Slovenyayı çok seviyorum. Ljubljana Bled gölü gördüğüm en güzel yerlerden. Kitap Slovenya’da geçtiği için daha güzel bir bağ kurdum kitapla. Sloven şair Preseren ve aşık olduğu genç kızın heykelini gördüm bu aşkı yerinde dinledim. Yani kitabın hikayesi dışında hikaye içinde geçen hikayeler de çok güzeldi. İntihar eden ama ölmeyen Veronika’nın düştüğü akıl hastanesinde ki bir birininde deli ama aslında derin arkadaşları ve aşkı Eduard… Önce ölme isteği sonra yaşama arzusu. Ölmek isterken başarısız bir intihar girişimi yaşamak isterken ölüme götürecek bir kalp rahatsızlığı… Her kelimesini önemseyerek ve büyük bir keyifle okuduğum bir kitap oldu.