Nasıl isterseniz…
8/10
·340 syf.··
2026 20. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 27 Mayıs 2026 20:04
Prenses Gelin, kısaca üç paralı asker tarafından kaçırılan Buttercup'ın ve onun peşine düşen sevgilisi Westley'nin bu macerada başından geçenleri anlatıyor. Kapağı ve konusu nedeniyle romantizm ağırlıklı olacağını düşündüğüm bir kitaptı fakat okudukça yanıldığımı anladım. Macera ve komedi unsurlarına romantizmden daha fazla yer verilmişti ki yine de kitabı bu hâliyle de gayet sevdiğimi söyleyebilirim. Kitaptaki karakterler arasından favorim Fezzik oldu. Onun dışında Inigo ve Westley'yi okumak da çok keyifliydi. Yalnızca ana karakter olan Buttercup böyle bir kitabın ana karakteri olmak için fazla sade ve silik bir karakterdi benim gözümde. Ara sıra neden ana karakter olarak seçildiğini ve kitaba onun isminin verildiğini sorguladığım zamanlar oldu. En zayıf yazılmış karakter olduğunu düşünsem de nefret ettiğim bir karakter değil, yine de böyle bir hikayenin daha cesur ve okuması çok daha keyifli bir ana karakterinin olmasını isterdim. Karakterlerin her birinin geçmişini okumak çok güzeldi. Fezzik'in çocukluğuna dair anıları ve Inigo'nun babasıyla ilgili sahneler kitabın en çok sevdiğim kısımlarından ikisi sanırım. Özellikle Inigo karakteri çok sağlam ve etkileyici yazılmıştı. Fezzik ile ikisinin atışmalarını okumak da epey keyifliydi. Westley & Buttercup aşkı bana pek geçmese de Westley karakterini tek başına çok sevdim. Sarkastik tavırları, cesareti ve akılda kalıcı cümleleriyle çok çok sevdiğim bir karakter oldu. Film uyarlamasında aklımda canlandırdığım hâline birebir benzeyen bir oyuncu tarafından canlandırıldığını görmek de inanılmazdı gerçekten. Macera yoğunluğu ve akıcılığıyla ortalamanın üstü diyebileceğim Prenses Gelin'in eksilerine gelecek olursak, ki bu konuda çoğu okurun bana katılacağını düşünüyorum, kitabın en büyük sorunu hikayenin ikide bir yazar tarafından bölünmesiydi bence. Kendinizi tam hikaye ile bütünleşmiş gibi hissettiğiniz zaman yazar araya giriyor ve size bir kitap okuduğunuzu resmen hatırlatıyor. Bazı kısımlarda yazarın düşüncelerini okumak keyifliydi tabii ki ama kitap sürekli bölününce de bir noktadan sonra tadımı kaçırmaya başladı. Az önce de belirttiğim gibi ana çiftin arasındaki romantik ilişki daha iyi yazılabilirdi. Çünkü neticede Westley onca maceraya Buttercup'a olan sevgisinden dolayı atılıyor ve hatta onun için ölümlerden dönüyor. Bunun gibi sahnelerde aralarındaki bağı daha iyi hissedebilmek için aşklarını daha uzun ve detaylı okuyabilmeyi isterdim. Yazarın kaleminin akıcı olduğunu düşünüyorum aslında fakat bazı noktalarda beni biraz yorduğunu da söylemeliyim. Özellikle sonda art arda yaşanan olayları yazım dilinin karmaşıklığından dolayı gerekenden daha uzun sürede anlayıp sindirebildim. Yine de genel olarak kesinlikle zayıf bir kalem değildi. Birkaç istisna kısım dışında gayet keyifli bir kalemi vardı yazarın. Nihayetinde eksilerini ve artılarını hesaba katarak kitaba puanım on üzerinden sekiz. Bol maceralı, komik ve masal tadında bir hikaye arayanlara önerebileceğim bir kitap oldu. Kitabın bir de 1987 yapımı bir film uyarlaması var bahsettiğim gibi. Kitabını okuyanlara ya da kitabını okumayıp yine de hikayeyi bilmek isteyenlere kesinlikle öneriyorum. Çok çok güzel bir filmdi, o kadar dolu doluydu ki nasıl bittiğini bile anlamadım. Şahsi fikrim filmin kitaptan daha iyi olduğu yönünde ama birkaç eksisi hariç kitabı da gayet güzeldi tabii. Okuyacak olan herkese iyi okumalar ve izleyecek olanlara keyifli izlemeler dilerim <3
Prenses GelinWilliam Goldman · Epsilon Yayınevi · 2023194 okunma
·
138 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
İncelemen çok güzel olmuş eline sağlık💖Ara sıra yazarın olaylara müdahale etmesi bazen kafamın karışmasını engellese de çoğu zaman sinir bozucuydu katılıyorum. Benim favori kitaplarından filmini de çok merak ediyorum en kısa zamanda izliycem umarım🕯🤍
ophelia ლ
Gönderi Sahibi
çok teşekkür ederimm 💘💘 benim odaklanmamı çok zorlaştırdı ne yazık ki belki hikaye bu kadar sık bölünmeseydi kitapla daha fazla bağ kurabilirdim ama yine de genel olarak sevdimm 🥲 ve filmini mutlaka izlemelisinn bayılacağına eminim 🫶🏻