Kitap, yaşamın ağırlığını hem bireysel hem toplumsal düzeyde hissettirirken,hayatta kalmanın sadece fiziksel değil , duygusal bir mücadele içerisinde olduğunu da vurgular. Roman büyük ölçüde bir dram; ama öylesine içten, yalın ve güçlü bir dille yazılmış ki okurken zamanın nasıl geçtiğini fark etmiyorsunuz. Yaşamak, acının içindeki anlamı, kayıpların ardından gelen sessiz direnci anlatıyor.