Ahmet Hamdi Tanpınar'ın yazdığı üç serinin ilki. Behçet karakterinden yola çıkarak yavaş yavaş onun çevresindekileri insanları analiz ediyor. Bunu yaparken aynı zamanda da Osmanlı'nın içinde bulunduğu durumu detaylı bir şekilde gözler önüne seriyor. Okurken kopukluk hissi yaşatabilir çünkü sadece Behçet Bey üzerinden gitmiyor. O ve onunla bağlantılı olan herkesin hayatına detaylı bir şekilde iniyor. Ahmet Hamdi Tanpınar'dan okuduğum ilk eserdi. Dili bana göre gayet anlaşılır. Tanpınar'ı tanıyanlar neyi ne için yazdığını bilirler. Katmanlı bir romandı.