Yu hua’nın okuduğum üçüncü kitabı. Yaşamak kitabını çok sevmiştim ve kime tavsiye ettiysem olumlu geri dönüşler aldım. Yedinci gün kitabı yaşamak kadar etkilememişti. Bu yüzden kanını satan adam kitabına biraz tereddütle başlamıştım. Fakat yaşamak kitabı kadar keyif oldum. Yer yer duygulandım. Çin’de yaşayan o yoksulluğu tıpkı yaşamak kitabında olduğu gibi çok güzel işlemiş. Kimsesiz büyümüş bir adamın öz oğlu olmadığına inandığı bir çocuğa karşı bile merhametli davranması ve fedakarlık yapması gibi bir dizi olayları akıcı bir dille sakin bir modda anlatmış yazar. Yormayan bir kitap okurken üzülüyorsun ama yaşamın zorluklarının arasında ki umutu çabayı ve fedakarlığı görebiliyorsun. Ben çok beğendim. Elimden bırakmak istemedim kitabı. En az yaşamak kadar keyif vericiydi Xu sanguanın hikayesi…