Divan
Puan vermedi·272 syf.··
2026 9. kitabı
Yine güzel bir eser Ömer Demirbağ hocamızdan, İlahi aşk temalı,sade ve anlaşılır bir uslupla yazılmış kıymetli bir eser. Divan edebiyatının sonuncularından olan hocamız; divan edebiyatını korumayı ve bu uslubu devam ettirmemiz gerektiğini vurgular. Divan edebiyatı yalnızca bir sanat değildir; islam bilincini, tasavvufu ve ahlakı içine alan yegane bir ağaçtır. Dalları büyümeye devam eder. Bu güne kadar gelmiş geçmiş tüm şairler hepsi bir bardaktan sarhoş olmuşlardır. Fuzuli ne demişse Baki'de onu demiştir. Hepsi aklın yolunu değilde aşkın yolunu tutmuşlardır. Bu eser, Gazel, Musammat, Nazm bölümlerine ayrılmıştır. Ve hece ölçüsüne göre ahenkli bir şekilde yazılmıştır. Eseri okurken yüreğimde bir sükunet buldum. Ve Aşk'ın heyecanına büründüm. Olur ya hafif bir meltemin yüzüne dokunuşu seni mest eder.
DivanÖmer Demirbağ · Diyanet İşleri Başkanlığı · 055 okunma
·
48 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.