·438 syf.··Beğendi
···Okunma: 24 Haziran 2026 10:10 Geç kalmış olduğum bu kitabı okumaktan mahcubiyet duyarken büyükte keyif aldım.Uzun zamandır merak ettiğim serinin ilk kitabıydı ve okuduğum en güzel kitaplardan birisiydi. Çukurova’nın Değirmenoluk köyünden İnce Memed’in yaşadığı zorluklara,yoksulluğa,ağa düzenine isyan ederek eşkiyalığa sürüklenmesini,zulmedenler için eşkiya olmasını,cezalarını vererek adaleti sağlamasını,köylüler ve kimsesizler içinse kurtarıcı olmasını anlatan güzel bir eser. Yaşar Kemal müthiş bir kalem! Üstadın uzun uzun betimlediği Çukurova’yı görmüş gezmiş kadar olduk. Nasıl anlatsam bilemiyorum. Memed ile birlikte aşık olduk,dağa çıktık,eşkiyalık yaptık,kan pusuya düştük kâh yaralandık,en son onunla terk eyledik diyarı. Tüm bunları tek başına başarabilen bir romanı hangi sıfat ile niteleyeyim ki? Okuyun,okutun gerçekten değer.