Bir çıkmaz sokağın sonunda yer alan ve müşterilerinin bir daha geri dönmediği bir lokantadan başlayan bu kitap, birbirinden farklı insanların hikâyelerini bir araya getiriyor. Şermin Yaşar; unutulanları, yalnız kalanları, yarım kalmış hayatları ve geçmişiyle hesaplaşan karakterleri anlatırken her öyküde farklı bir insanla tanıştırıyor okuru.
Yazarın sade ve akıcı dili kitabın en güçlü yanlarından biri. Öyküler kısa olmasına rağmen karakterleri ve yaşadıkları duyguları aktarmayı başarıyor. Hikâyelerde yalnızlık, özlem ve kayıp duygusu sıkça karşımıza çıkıyor. Yer yer hüzünlü anlar olsa da anlatım dili kitabın ağırlaşmasını engelliyor ve okuma akışını koruyor.
Bazı öyküler diğerlerinden daha etkileyiciydi ancak genel olarak kitabı başarılı buldum. Özellikle kısa öyküler okumayı sevenler için güzel bir tercih olabilir. Büyük olaylardan çok sıradan insanların hayatlarına odaklanan, sakin ilerleyen ve kendine has bir atmosfer kuran bir kitap.