Kitabı okuyacak ve okumuş olanlar bu kitap için çok farklı fikirleri düşünceleri vardır ama bu bir aşk hikayesi veya bir kadının masumhane sevgisini anlatan bir şey değil. Zweig'in kitaplarında psikolojik rahatsızlıklara değindiğini biliyoruz buda farklı değil.