Göğe Kadar Sen Kitap Yorumum
9/10
·544 syf.··
Beğendi
·
2026 62. kitabı
“Beklemekten yorulur mu insan sence?” dedi usulca. ‎ ‎“Yorulur.” dedi Menekşe. “Ama seviyorsa vazgeçmez.” ‎ ‎“İşte ben yorulmam.” dedim kararlılıkla. Gözlerim Menekşe'ninkilerle buluştuğunda sesim neredeyse bir fısıltıya dönüşmüştü. “Ben beklemeyi de severim. Sonunda o varsa, o yola da tamamım…” ‎ ‎Merhabalar canlarım. 🩷 ‎ ‎Ben geldim ve bugün sizlere daha önce platform üzerinden büyük bir keyifle okuduğum, basıldıktan sonra da elime alıp aynı heyecanla yeniden okuduğum o kitapla geldim. ‎ ‎Gizem Toprak'tan Göğe Kadar Sen ile sizlerleyim. ‎ ‎Dağhan İdris Tüfekçi, yıllar önce kalbinde paramparça bir aşk ve cebinde, daha doğmadan sevdiği kadın tarafından aldırıldığına inandığı bir bebeğin ultrason fotoğrafıyla çok sevdiği şehri Artvin'i terk eder. Çocukluk hayali olan askerlik mesleğini yapmak için Iğdır'a gider ve tam yedi yıl boyunca Artvin'e geri dönmez. Üstelik bir daha dönmemeye de kararlıdır. ‎ ‎Ta ki çok sevdiği amcasının ölüm haberini alana kadar… ‎ ‎Bu haber hem onu derinden sarsar hem de geçmişinin hâlâ çok sıcak olduğu o şehre geri dönmek zorunda bırakır. ‎ ‎Ancak Dağhan'ı sadece bir cenaze değil, yıllar önce geride bıraktığı bir kadın ve inandığı bütün gerçekleri altüst edecek bir geçmiş bekliyordur. ‎ ‎Zülal ise tam yedi yıl boyunca sevdiği adamı beklemiştir. Onu sadece bir kez görebilmek için cenaze evine gider ama karşısına çıkan kişi, yedi yıl önce bıraktığı Dağhan değildir. ‎ ‎Artık gözlerinde ve kalbinde büyük bir kırgınlık ve soğukluk taşıyan bir adam vardır. ‎ ‎Her hareketi Zülal'i yaralasa da ona her şeyi anlatmak ister. Bu yüzden Dağhan'ı yıllar önce ayrıldıkları ve buluşma noktaları olan Taşköprü'ye çağırır. Fakat Dağhan gitmez. Çünkü Zülal ile konuşacak hiçbir şeyinin kalmadığını düşünmektedir. ‎ ‎Zülal saatlerce bekler ve sonunda geri döner. Ancak Dağhan'ın onu saklandığı yerden izlediğinden habersizdir… ‎ ‎İkilinin geçmişi, istemeseler de birer birer ortaya çıkar. Dağhan ise yedi yıldır cebinde taşıdığı o ultrason fotoğrafının gerçek olmadığını ve aslında hiç çocuğunun olmadığını öğrenir. ‎ ‎Bunun üzerine hayatlarını altüst eden kişi olan Nazmi Argadan'dan intikam almak için Zülal ile anlaşmalı bir evlilik yapar. Ancak bu evlilik sadece intikam üzerine kurulu değildir. Altında yatan çok daha derin sebepler vardır. Onları da kitabı okuduğunuzda öğreneceksiniz. ‎ ‎Ben kitapla ilgili daha fazla spoiler vermeden kendi yorumuma geçiyorum. 🩷 ‎ ‎Öncelikle uygulama hâlini çok severek okuduğum bu kitabın basılı hâlini elimde tutup okumak benim için apayrı bir mutluluktu. (Sanırım bazı kitapların fiziksel hâline kavuşması insanı ayrı duygulandırıyor. ) ‎ ‎Açıkçası ben Dağhan ve Zülal'den çok Halil İbrahim karakterine tutuldum diyebilirim. 🩷 Yan karakter olmasına rağmen gerçekten bayıldım. Özellikle Dağhan ile arasındaki dostluk ve arkadaşlık çok güzeldi. (Ben böyle sağlam dostlukların olduğu kitapları ayrıca seviyorum. ) ‎ ‎Zülal ise kitabın en çok yara almış karakterlerinden biriydi. Üstelik ona bu yaraları açan kişi hiç de yabancı biri değil, babasıydı. Bir insan kendi evladının hayatını ancak bu kadar zorlaştırabilir dedirtti bana. Çünkü şiddet sadece fiziksel değildir. Zülal'in maruz kaldığı psikolojik baskı ve şiddet çok daha ağırdı. ‎ ‎Annesi tamamen sessiz ve pasif kalırken, ablalarının ona destek oluşu içimi çok ısıttı. Özellikle abla kardeş bağlarını okumayı çok sevdim. Her koşulda birbirlerinin yanında olmaları çok güzeldi. ‎ ‎Bir de Hızır Ali… Gerçekten sevdiğim karakterler arasına girmeyi başardı. (Galiba bu kitapta baş karakterlerden çok yan karakterlere bağlandım. 🩷) ‎ ‎Bu kitap biraz daha yaraların açığa çıktığı, sırların yavaş yavaş ortaya döküldüğü ama hâlâ birbirlerinden saklanan geçmişlerin olduğu bir kitaptı. ‎ ‎Çünkü kitap boyunca şunu çok net görüyorsunuz; aslında hiç kimse göründüğü gibi değil. Planlar, sırlar ve gizlenen gerçekler her sayfanın içinde sizi bekliyor. ‎ ‎Ben kitabı gerçekten çok severek okudum ve sayfalar su gibi aktı geçti. ‎ ‎Eğer siz de; ‎ ‎ Askerî kurgu, ‎ ‎ Geçmişte yarım kalmış bir aşk, ‎ ‎ Anlaşmalı evlilik, ‎ ‎ Karadeniz atmosferi, ‎ ‎ Kırgınlık, özlem ve ikinci şans hikâyeleri seviyorsanız bu kitap tam size göre olabilir. ‎ ‎Ben şimdiden serinin ikinci kitabını büyük bir merakla bekliyorum. Sizler de bu kitaba mutlaka bir şans verebilirsiniz diye düşünüyorum. 🩷 ‎ ‎
Göğe Kadar SenGizem Topak · Dokuz Yayınları · 202661 okunma
·
44 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.