Kendinizi acaba riyakar mıyım, kibirli miyim diye bol bol sorgulayacağınız (ki sorgulamamak da tam olarak kitapta geçen hastalıklara tekabul ediyor) bir risale olmuş. Gazali kitaplığında en sarsan kitaplardan biri oldu. Çünkü kendini o ve ya bu şekilde beğenmeyen kimse yok. Allah bize kendi yolunda sabit yürümek için tevfik etsin. Bu nefislerle işimiz zor.