Puan vermedi·240 syf.··
2026 13. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 26 Haziran 2026 22:27
roman, yazarın italya’nın o tembel, sıcak ve buram buram yaz kokan atmosferini okuyucuya geçirme konusunda oldukça başarılı olduğu bir roman. okurken o bisiklet seslerini, piyano ezgilerini ve yaz havasını kesinlikle hissediyorsunuz. ancak benim için kitabın seyri bu atmosfer kadar akıcı olmadı. okurken zaman zaman hikayenin durağanlığından sıkıldığımı hissettim. genel hatlarıyla bana çok hitap eden, sürekli içine çeken bir yapıya sahip değildi. kitaba dair en büyük mesafem ise yazarın cinselliği ve arzuyu ele alma biçimiyle ilgili oldu. yazarın, elio’nun zihnini ve dürtülerini sansürsüz, tamamen transparan bir şekilde aktarma çabasını ve bunun edebi olarak neden değerli bulunabileceğini anlıyorum. ancak bu kadar açık, filtresiz ve benim estetik anlayışıma göre yer yer kaba bulduğum anlatımlar ne yazık ki benim okuma zevkimi oldukça düşürdü. bu şeffaflığı seven okurlar mutlaka olacaktır ama benim edebi tercihlerime pek uygun değildi. kitapta beni yakalayan ve şaşırtan güzel kısımlar da vardı elbet. özellikle elio’nun babasının hikayenin sonundaki o meşhur yaklaşımı ve konuşması etkileyiciydi. gerçi kitabın başından beri babanın karakterindeki o ılımlı ve samimi sinyalleri alıyordum ama yine de o nihai tepkiyi okumak güzeldi. kelimelerin estetiğine ve atmosferine saygı duymakla birlikte, genel olarak bir başkasına önereceğim, "mutlaka okumalısın" diyeceğim bir kitap olmadı ne yazık ki. benim için bazı güzel anları olan ama geneline çok ortak olamadığım bir okuma deneyimiydi.
Adınla Çağır BeniAndré Aciman · Sel Yayınları · 20244,339 okunma
·
23 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.