Kitapta asıl olay romanın baş karakteri olan Gregor Samsa'nın bir gün uyandığında yatakta kendini böceğe dönüşmüş olarak görmesiyle başlar. Burdaki olay Gregor Samsa'nın böcek olarak uyanması değildir. Böcek bir simge mahiyetinde kullanılmıştır ve simgelediği şeyi ise Kafka gayet keskin bir şekilde fol vermekte bize. İnsanlar genellikle bir böcek gördüğünde hemen ondan kaçmak isterler, onun pis ve iğrenç olduğunu hemen kurtulması gereken bir varlık olduğunu onu ; onu öldürmek isterler. Asıl olay da budur kitapta ! Gregor Samsa'nın artık bir böcek olarak uyandığı odada , ailesinin de bunu öğrenmesiyle an itibariyle odaya mahkûm edilmeye zorunlu oldu. Böceği gördüğünde onu öldürmek hissiyatına kapılan insanlar da burda Gregor ' un ailesini simgelemektedir. Onu öldürmeyeceklerdir fakat ona besledikleri duygusuzca davranışlar ,hiçe saydıkları pis varlığı ve fazlalıktan ve zorluktan başka bir amaca hizmet edtmediğini düşünen ailesi onun sonunu ziyadesiyle getirmektedir kitapta. Asıl olay da şudur ki ,Kafka bize simgeler ve çağrışımlar üzerinde artık topluma bı faydası herhangi bir işlevi dokunmayan şeylerin dışlanmaya ve kötü davranılmaya gibi daha benzere şeylere mahkum edildiğini ve bu durumdayken bizi ilk dışlayanlar en yakınımızdakilerin olduğunu şüphesiz su götürmez bir eserle bize geçirmiştir ki en azından bana baya geçti:)))