Sihir Herkes İçindir
Puan vermedi·224 syf.··
2026 33. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 27 Haziran 2026 11:17
Hepinize günaydın ballarım.Bugün çoğu kişinin yani okuduğunu gördüğüm çoğu kişinin beğenmediği bir kitabın incelemesini yapacağım.Öncelikle bu kitap da eleştireceğim çok şey var.Yani benim gibi insanın bile beğenmediği bazı şeyler oldu.Bunların en önemlisi ile başlıyorum. Benim şuan elimde olan kitap Caraval Holiday Edition ile gelen Spectacular.Bu kitabın yurt dışında zaten iki baskısı var.Birisi benim elimde olarak diğeri de ilk baskı yani kapağında yeşil çizgiler de olan.Bilmiyorsanız yurt dışındaki iki baskıda da karton kapak seçeneği yok.Yani ikisi de exclusive edition dediğimiz ozel baskıyla geliyor.Elimdeki baskıyı anlatacak olursam normal kitap uzunluklarından biraz daha uzun bir baskı,şömizi oldukça kaliteli ve iç kapağı oldukça kalın bir kartondan yapılmış.Sayfaları bizim normal sayfalarımızın üç katı kalınlıkta.Yan baskısı da kırmızıya boyanmış.Turkiye baskısına gelecek olursak ciltli seçeneği yok ve sayfaları oldukça ince.Yani gerçekten de bu kadar ozensiz bir baskı bizlere hiç yakışmıyor.Ozellikle de Dex gibi pahalı bir yayinevinden çıkmışsa.Ayrıca asıl sinirimi bozan nokta Dex'in kapağı satın almayip aynısını yapmaya çalışması.Yani bunu aynı yayinevinden çıkan baska kitaplarda da çok gordum.Kapağı alacak kadar paranız yok desek tüm kitaplarinizi piyasadaki degerinin çok ustunde satiyorsunuz.Bu para nereye gidiyor ya? Dex çoğu okurun bağımlı olmak zorunda olduğu bir yayınevi cunku yurt dışında populer olan çoğu kitap bu yayinevinden çıkıyor.Ama bağımlılığımız ve sevgimiz bu kitapta da gordugunuz gibi husranla sonuclaniyor.Biraz ozenseler eminim çok guzel şeyler çıkacak.Paraya para demiyorsunuz ancak su yaptığınıza bakın. Bu kitap ile ilgili eleştirmek istedigim bir baska şey Tella'nın kişiliğinin biraz karıştırılması.Gerçekten Tella bir kitaba gore hareket edecek bir kiz mi?Yani hadi ask değiştirdi desek.Biz Finale de aşık Tella'yı okuduk ve Tella böyle bir kiz hiç olmadı.Yani bildiğimiz kızlar gibi çıtı piti bir şey degildi.Benim bildiğim Tella hep it kopuk bir kiz oldu. Aslında eleştirmek istedigim birkac şey daha vardi.Ornek olarak Hayruş ✮⋆˙ un da dile getirdigi Legend konusu.Ancak kitabın ortalarında aklıma Tella'nın Finale in sonunda gordugumuz mektubu aklıma geldi ve her şey yerli yerine oturdu. Hatirlatmak gerekirse Tella serinin sonunda Legend'a son bir mektup yazıyor.Bu mektupta Tella Legend'a onun için bir iyilik yapıp onu kaçırması gerektiğini soyluyor.Mektubun sonunda da aynen şoyle yazıyor. "Bu ilginç bir oyun olabilir ve ben sizin oyunları ne kadar çok sevdiginizi biliyorum." Spectacular da bu mektubun ustune yazılmış bir kitap.Yani Tella kaçırılıyor ve biz bunu okuyoruz.Legend'ın da Caraval Ustası haliyle bir kez daha karşılaşıyoruz.Başka bir kitap karakteri olsa eminim sinir krizi gecirirdim.Ama konu Legend olunca konuşamıyorum bile.Yani hem kotu karakter olup aslında iyi bir adam olan bir insandan bahsediyoruz.Şimdi soyleuince kesin herkes nefret etmiştir.Ben konuşmuyorum siz seriyi okuyun lutfen.Gerçekten çok seversiniz. Bu kitabi okumanizi pek tavsiye etmiyorum açıkçası.Çok da gerekli bir kitap degildi.Eğer yurt dışı baskisina erişiminiz varsa alin.Yoksa pdf den okusanız da pek bir şey farketmez.
SpectacularStephanie Garber · Flatiron Books · 2024141 okunma
··
62 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Pdf'ini bulamayınca zorunlu tr baskısını almıştım 🥲
Bak o mektubu unutmuştum hatırlatman iyi oldu. Ama bence Tella'nın istediği kaçırma olayı daha farklıydı JFK SMSKSKSK Legend bayağı taciz etti hoş Tella'da bu durumdan memnun 😒 DEX KAPATILSIN BASKISI DA ÇEVİRİSİ DE KÖTÜ!!! Eline sağlık tam da düşündüğüm şeyleri yazmışsın 💜