6/10
·400 syf.··
Beğendi
·
2026 7. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 19 Haziran 2026 16:31
El Kızı ORHAN KEMAL •Orhan Kemal'in "ağlayarak yazdım" dediği o kitap. • Nasıl başlasam bilemiyorum ilk defa Orhan Kemal'in kalemini okudum, okunması kolay, akıcı ve merak uyandıran bir kitap. Konusu zaten Yeşilçam filmlerini anımsatıyor okurken Yeşilçam filmi izliyormuşsunuz gibi . Ve okuyunca sinirlenmemek elde değil hayatın insanı nerden nereye sürükleyebileceğini, insanların acımasızlığını, menfaat uğruna yapılan haksızlığın... en ağrıma giden ise müslümanlık rolüne giren insanların iki yüzlülüğü diyebilirim. Mazhar el kızı dediğimiz Nazan ile evlidir ve Haldun adında bir çocukları vardır, kaynanaları da onlarla birlikte yaşar tabi kaynanalığın hakkını sonuna kadar veren bir kaynana. Nazan'ı beğenmeyip oğluna yakıştırmayan kaynana çeşitli oyunlarla, büyülerle karı kocanın arasını bozar, tabi Nazan' da kendi halinde fazla suskun ve her yere sürüklenebilen bir kadın olduğu için kocası da memnun olmayıp iyice soğur aldatmaya başlar. Nazan Istanbul'a teyzesinin yanına gider ve ordan oraya sürüklenir. Nazan herkese çabuk kanıp, kandırılmaya müsait bir kadındı ve sürüklenmediği, gitmediği kötü iş kalmamıştır. Nazan bunlara rağmen hayatta kalmaya çalışırken denizde boğularak ölür. Ve oğlu yıllar sonra annesini ölü bir şekilde görür, altın yüzüğünden tanır. Çok acıklı bir hikaye:(
El KızıOrhan Kemal · Everest Yayınları · 202615,4bin okunma
·
25 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.