Bu kitap, benim 20. yüzyıl tarihine olan ilgimi başlatan kitaptır. Sıfır noktasıdır. Üniversite yıllarımda ilk kez okuduktan sonra 1900'lü yıllarla ilgili onlarca kitap okumamı ve başka araştırmalar yapmamı sağlamıştır. Kendisine ya da çocuğuna bu alanda bir başlangıç kitabı arayanlar için Oral Sander yerinde bir kaynak olur. Yalnızca "Yumuşama Dönemi"ndeki uluslar arası antlaşmaların detaylaması biraz fazla o kadar.