"Yalnızlıklar, koşuşturmalar, mesafeler ve farklı şeylere yüklenen farklı anlamlar... Kısacası şehir insanının metropol yaşantısı. Küçük insanların sessiz hüznünü okutmayı ve hissettirmeyi iyi beceriyor Kavukçu. Diğer kitaplarında da olduğu gibi Karanlığın Renginde'de yaşantımıza, yani en yakınımıza farklı bir pencereden bakmamızı sağlıyor. Seviyorum Kavukçu'nun içe dönük, kırılgan kalemini. Beni benle baş başa bıraktığından mı yoksa başka bir şeyden mi bilmiyorum ama bedenime huzur veriyor, ruhumu okşuyor."