Yabancı yazar yazmış olsaydı, bu serinin kaderi başkaydı...
7/10
·448 syf.··
2026 17. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 28 Haziran 2026 06:46
Bu kitapla uzun zaman sonra ilk defa fantastik okumuş oldum. Uzun zaman sonra ilk fantastik seçimi olarak, bence, yeterli bir kitaptı. Bu kurgunun yeteri kadar değer görmediğini düşünüyorum. Sırf bu kurgunu bir yabancı yazar, hele ki son zamanlarda meşhurlaşmış serilerin yazarları yazmış olsaydı, çok daha fazla okunurdu. Kurgu farklı kı, farklı, kendine özgü mü, kendine özgü, karakterler iyi, hayvan karakterler çok sevimli ve bol-bol sahneleri var (seriyi sevmenizde en büyük etken bile olabilir, benim en sevdiğim sahneler onlarla olan sahnelerdi) ve en önemlisi de ana karakterler arasında çok iyi hissedilir bir çekim okuyoruz. Ana kızımız Larinanın şapşik salaklıkları ile Ası büyülemesi, kendine çekmesi ve böyle sahnelerle gelişen çekim güzel sahneler okutturuyordu. Şahsen ben o çekimi buram-buram hissediyordum, halbuki kız karakterimizin büyüme şeklini göze alırsak, baya Ası etkilemeyi iyi başarıyordu. Fantastik romantik bir seri olarak fantastik tarafı da asla az değildi ve de kapsamlıydı, baya merak ettiriyordu, çünkü bazı fantastik ögeleri kurgunun gidişatında anlamak mümkündü ve bu da devam ettiriyordu. Kitapta bulunan ögeler de kitabı okutturacak cinsdendi. Mesela cadılar ve geçmişleri, büyüler, Asın Sis, Larinanın Jarlanın Tılsımı olması detayı, büyülü hayvanların olması, yok olmuş bir krallığın prensinin savaşını okuyoruz. 1.kitap için 448 sayfa, bence, normal, boşuna uzatılmamış da. Kitapta en sevdiğim detay asi Melivim, nankör ve egolu su atımız ve Vivim... Kitabı benim açımdan ortalama yapan detaysa son bölümlerin işleyiş tarzını beğenmemeyim, ilk bölümleri ne kadar heyecanla okuyordumsa, sonuncu bölümleri de sıkılarak okumamdı. Kaptan karakterini ve onunla birlikte kurgunun devamını da beğenemedim, son 2 bölümü bitirmek için heyecanlanmalıydım, ama Kaptan karakterinin kitaba dahil olmasını, vasfını asla beğenmedim ve kafamda da oturtamadım. Bir de son olarak en önemli detaysa final bölümün finale yakın sahnelerini okurken As nereden çıktı, nasıl geldi, nasıl o hale geldi, asla anlamadım. Bölüm bitti ve ben mal-mal baktım kitaba. Ama bu mal mal bakmam etkilendiğimden olmadı, son sahnelerin anlamsız şekilde çarçabuk gelişmesinden ve Asın nereden çıktığını anlamamamdandı. Ve böyle detaylarla kitap benim için ortalama kaldı. Kısacası, cadı ve büyülerin, sihirli hayvanların bulunduğu bir fantastik romantik seride güzel de çekim okumak istiyorsanız, şans verebilirsiniz. Serinin 1.kitabı benim için tam anlamıyla 7/10.
Tılsım ve Sis 1Seda Lena · Guardian Yayınları · 2025115 okunma
·
64 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.