Uyuşmaz iki dünya ve arayış oluyor. Tanrı’ya inanmak için önceden var olduğunu kabul etmek gerekiyor; varlığı tartışma, inançsızlık sayılıyor. Kim ne derse desin, bilimsel çabanın başlangıcında da böyle bir inanç var. Bilim; düzenlilikleri, bunlara yasa diyoruz, aramaktır. Başlarken bir düzenlilik olduğunu düşünüyoruz. Tanrı iyilikçidir. Bilimin doğruları ise devrimcidir. Bilime ve bilimin doğrularının doğa ve toplumu daha hızlı dönüştüreceğine inanıyorum. Bu inançla bulduğum doğruları çekinmeden yazıyorum. Bilim zenginleştiricidir. Toplumumuzu ve insanımızı zenginleştirmeyi temel ölçütü sayıyorum. Hocam, Yalçın Küçük
Devlet yapısını temel olarak insan vücudu gibi ele aldığımızı varsayarsak inançsız bir devlet yapısının temellerinin pek de sağlam olacağını düşünmüyorum.Temel de din dediğimiz yapı insanının yaşaması gerekli olan en temel parçayı içerir : İnanç.
Örnek olarak çoğu dinde , savaşta vatan uğrunda ölmenin sonunda cennetle ödüllendirileceği söylenir.Aksi durumda savaşın temel yapı taşı olan ruh açısından moral nasıl savaşana aşılabilir ? ...
Kısaca inançsız bir devlet yapısını inşa etmek son derece tehlikelidir.Bu inanç sistemi , devletin tehlikede olduğu durumlarda kendiliğinden test edilir.
hayırlı günler hocam
Fatih Tilhe Bencillik, günümüzde bireyi ve özel mülkiyeti kutsayan egemen ideolojinin iddia ettiği üzere her türlü organizmanın her türlü hayatta kalma davranışı değildir. Bu iddianın amacı, bencilliği bir etik sorgulama kategorisi olarak işlevsiz hale getirmektir. Ne var ki bu iddia, etikten önce, epistemolojik açıdan saçmadır zira herhangi bir ayırt edici kategori, bir evrenin tamamını tanımlayamaz. Bütün canlı organizmalar hayatta kalma eyleminde bulunuyor olduğu için bencilse, fotosentez yapan ağaç,kuş kovalayan kedi veya memeye saldıran bebek arasında hiçbir kategorik fark yok demektir, dolayısıyla “Her canlı bencildir.” ile “Hiçbir canlı bencil değildir.” önermeleri arasında da fark yoktur.
tabi ki , kimse komşusunun kapısını çalarak sen neden şuna inanıyorsun ve ya inanmıyorsun gibi hadsizlik yapamaz. Ancak komşum apartman içerisini kendi inancıyla da süsleyemez. Apartmanın kendi dairem dışındaki alanları kamusal alandır ve orada kimse kendisinin borazanlığını yapamaz. Ülke de aslında bunun büyük halidir. Çok teşekkür ediyorum. 🙏❤️