Hayatı olduğu gibi kabul etmeli ve ne ona bir şey ilave etmeli, ne de ondan bir şey eksiltmeli.. Bazı şeyler vardır, canımızı sıkar; “Bu neden böyle? Böyle şeyler dünyadan kaldırmalı!” deriz. Bazı şeyler de mevcut değildir. İçimizden bunların olmasını ister, hatta bu uğurda çalışırız. İkisi de saçma ve faydasızdır. İnsan dediğin mahluk hiçbir şeyi değiştiremez. Bunun için gönlünün rahat olmasını istersen, gördüğün fenalıkların bile bir hikmeti olduğunu düşün ve yeryüzünde olmayan iyilikleri oraya getirmek sevdasına kapılma.