Boşuna klasik olmamış bir kitap,günümüzde artık anlattığı şeyler basit olarak görülüyor insanlık yazıldığı döneme kıyasla bir nebze olsun ilerledi ama o zamanın modern ve medeni İngiltere sinin çocuklarının bile ''Doğa Durumunda'' ne halde olduğu çok güzel anlatılmış.İnsan insandır heryerde ve her şekilde içinde en temel hayvansı güdüyü şiddeti taşır der yazar,Medeniyet bize bir maske takar,maskeyi çıkardığımızda herkesin birer canavar yüzü vardır.