Emil michel cioran varoluş sancisini en tab noktada çeken bir Bilge. . Varoluş felsefesini yaratan soren kierkegaard'dan bile daha çok çekmiştir.Hayatta varoluş tedavisinin olmadığını ısrar ile bize anlatıyor kitap.Kelimeler ve cümleler dipsiz derinlikte bize sunulmuştur. Yaşamla ilgili daha önceki düşüncelerimizi alt üst eden bir bakış açısı yaratmıştır. Herşeyden şüphe eden, Dünyada olmanın öfkesini kalemiyle dile getiren bir bilge.Onun düşünce dünyasıyla yüzüne tokat gibi inen bir hakikat vardır. Cioran açısından baktığımızda insanın doğduğu andan itibaren varlığı çileli olmaya mâhkum ve varlığın başlangıcı olan doğum aslında yokluğun karşılığı..Bu bakış açısı belki bazıları tarafından olumsuz olarak görülebilir ama kesinlikle Cioran bu umutsuzluktan umut doğurmuştur.İnsanin kendi hakikatine dönmesini istemiştir bana göre. Bu muazzam Bilgenin kitabını okuyun okutun. Eminim kendinizi daha iyi taniyacaksiniz yaşamı daha iyi kavrayacaksiniz.. keyifli okumalar..