·112 syf.····Okunma: 05 Ağustos 2018 22:36 Yaşar Kemal’in 1952’de yayımlandığı “ Sarı Sıcak “ kitabından alınan küçücük ama bir o kadar da enfes 12 öyküsü.
Akıcı bir dille yazılmış ve bir solukta okunacak bir öykü kitabı.
Açıkçası, öykülerin hem bu kadar kısa olması hem de bu kadar yüreğe dokunması insanı ayrı bi etkiliyor.
Şüphesiz ki kitaptaki her öykü birbirinden daha değerli.
İnsan öyküleri okumuyor da yaşıyor duygusuna kapılıyor.
Çoğu öykülerde de canınızı biraz yakacak..
Çukurovanın o sıcak ve sıtmalı yıllarında insanların geçim sıkıntılarını, yaşam mücadelesini, karamsarlıklarını, acımasızlıklarını, çaresizliklerini...vs daha sayamadığım bir çok durumunu kendine has üslubuyla bizlere aktarıyor.
Beni en çok etkileyen öyküler;
Beyaz Pantolon, Kalemler ve Hırsız oldu.
Yaşar Kemal’i seven her okuyucu bu kitabı okumalı.
Yaşar Kemal’i tanımak isteyenler için de çok güzel bir başlangıç kitabı olacaktır.
Okuyun, pişman olmazsınız.:)