Albert Camus’ un yabancı kitabi insanı tam bi zarif dokunuşlar yapan zihinlerde ki varoluşsallığımızı sorgulamaya itiyor bizleri.. Okunmasının kolaylıgı ayrı bir zevk verirken aynı zamanda romansı tadında olup hayatdan rollerle sunmuş olduğu karmaşıklığı ıle bızlerle. Tek istediği sankı bizleri her şeyin her an beklediği bu hayatda nedenlerimizle her şeyleri sorgularken( yanı tam olarak varoluşşal felsefiyi/hayatın anlamını) bir anda her şeyın önemsizleştiği bizim neden bu dünya da bulunduğumuzun hiçşelleştirdiği bi karakterın olay çizgisini izleyeceğiz.. Ben tam olarak Camus’ un kendını yansıtdığı bir kitap oldugunu düşünüyorum yanı hayatını az çok bilen insanlarda benımle az çok aynı fikirlerde buluşacaklarından emınım.. Aynı zamanda Camus’ un ilgilendiği saçma felsefe si ile uyuşmaktadır ve ‘ Sisifos söyleni’ si ( deneme tarzında) de yabancının ardına okunacak kıtap arasındadır çünkü birbirlerini tamamlayan Camus bütünüdür.. Unutulmayacak şey ise kitabın sonuçunda karamsarlığa bürünen bir ruhunuz mu olacak yoksa hiçselliğin içinden bir Camus’ a mı varılacak, işte size bırakılan seçeneler/