Puan vermedi·56 syf.··
2000 1. kitabı
·
25 günde okudu
·
Okunma: 25 Ocak 2000 00:00
Zewig, kitaplarini hep ayni heyecanla aliyorum ve kitap bitince de ayni heyecanim devam ediyor, bu da yazarin ozgun ve kendine has kaleminden olsa gerek. Kitap 1920 yilinda basilmis olsa da kitaptaki cogu fikirler gunumuze de isik tutan turden, ozellikle de su an gundemde olan bedelli askerlik mevzusunda. Bizler ister onaylayip ister onaylamasakta askerligin mecburiyeti konusuna ayak direyen bir kitle var. Bu kitapta ayak direyen kitlenin bir nevi sesi niteliginde. Gelelim kitabin psikolojik tahlillerine: Zweig eserlerinde insanlarin çelişkilerini, çatışmalarını mükemmel anlatan bir yazar, bu noktada Mecburiyet'i de kesinlikle tavsiye ederim. Ve kitap temelde su sorunun cevabini ariyor. "Hükmedici bir güç’ tarafından dayatılan bir mecburiyet, kişinin inandıklarına ters düşse dahi somut bir belge yüzünden kendini sorumlu hisseder mi? " bu sorunun cevabi da kitapta sakli :) Ve sunu soylemeden de edemeyecegim; bende karakterler icinden kendimi en çok Paula’ya yakın hissenlerdenim sebebi ise sadece kadin olduğu için değil bunun dışında duruşundan vazgeçmediği hatta kararlı ve tutumlu bir şekilde düşüncelerini savunmaya devam ettiği için... Okuyacak olan arkadaslara iyi okumalar dileyerek yazimi noktaliyorum :)
MecburiyetStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202175,1bin okunma
·
3 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.