1999 yılında okuduğum ve hemen peşinden de filmini izlediğim bir kitaptı. Toplu okuma olduğunu öğrenince tekrar okumaya karar verdim. Yine aynı tat ile, yine aynı ürpertiyle okudum. Peşinden filmini izlemeyi de yine unutmadım. Kitaba bağlı kalan nadir filmlerdendi. Kan dondurucu bir konusu var. Dışlanmışlığın, hastalıklı ruhun, kendini toplumda sevdirmeye çalışmanın bu kadar güzel hissettirilmesi ayrıca muhteşemdi. Kesinlikle ve kesinlikle tavsiye ediyorum.